[creation site internet] [logiciel creation site] [creation site web] [Start]
[Page 4]
[Page 4]
[Page 1]
[Page 5]
[Page 9]
[Page 13]
[Page 13]
[Page 10]
[Page 12]
[Page 3]
[Page 10]
[Page 4]
[Page 12]
[Page 3]
[Page 3]
[Page 3]
[Page 12]
[Page 1]
[Page 8]
[]

Doel:


Bewust worden van de eigen positie en communicatiestijl in een conflict. Realistisch kijken naar gewicht van belangen, de relaties met de tegenpartij

Conflictanalyse kunnen maken: soort, fase, gevolgen, mogelijkheden, groeikansen. Confrontaties conflictvrij houden. Oplossingen zoeken vanuit een win/win attitude.

          

Inhoud:

  • Wanneer spreken we van een conflict? Verschillende visies?
  • Conflictanalyse
  • Conflicthanteringstijlen
  • Eigen stijl herkennen.
  • Van macht naar kracht
  • Beïnvloedingsstijlen volgens Leary
  • Geweldloos leren communiceren volgens Rosenberg
  • Oefenen in actief luisteren, LSD, assertief communiceren
  • Emotionele besmetting voorkomen
  • Tijd als raadgever
  • Hoe omgaan met frustratie en onmacht als het conflict niet opgelost geraakt?
  • Los laten, vergeven en verder leven.


Methodiek:

  • Theoretische omkadering
  • Praktijkgericht: test conflicthanteringstijl, eigen casus inbrengen
  • Ervaringsgericht: via rollenspel,
  • Oefeningen in actief luisteren, effectief communiceren


Doelgroep:

  • max. 12 , bereid tot actief deelnemen door een eigen situatie in te brengen


Duur:

  • afhankelijk van groepsgrootte én voorkennis inzake communicatietraining (2 tot 3 dagen)

  

 max. 12 mensen

2 dagen

eigen casus wordt ingebracht

Informatie

- bewust over eigen impact

- sterker in onderhandelen

- emotioneel vaardig (zelfsturing en omgaan met emoties van anderen)

- meer zelfvertrouwen en integriteit

Resultaat

Werknemers, zelfstandigen, leidinggevenden... die bereid zijn om te groeien in respectvol omgaan met zichzelf en anderen.

Doelgroep

Conflicthantering

als groeikans

Conflict

Conflicthantering

Mission at work !